ارائه کلیه خدمات پشتيباني سخت افزار به متقاضیان از طریق تیکت ( فرم درخواست خدمات و پشتیبانی ) براساس فرآیند تعمیرات زیر :
- نصب سيستم عامل ها و نرم افزارهاي جانبي مورد نیاز سازمانی، آنتي ويروس اورجینال کسپرسکی و... بر روي رايانه هاي موجود در بخش ها
- تشخيص عيوب سخت افزاري سيستم ها و رفع عيب تجهيزات ( در صورت نیاز به قطعه به بخش مربوطه اعلام تا از طریق مرکز هزینه مربوطه اقدام به خرید قطعات موردنیاز گردد )
- نظارت بر فرآيند ارسال تجهيزاتي كه نياز به تعمير دارند ( مانند : چاپگر ) به شركت هاي خصوصي وكنترل كيفيت تعمير تجهيزات
- شناسايي نيازهاي سخت افزاری واحدهاي مختلف و ارائه گزارش بمنظور برنامهريزي در جهت تامین آنها
- شناسنامه دار کردن کلیه تجهیزات سخت افزاری رایانه های پاستور تهران
- بهنگامسازي، توسعه و تقويت سیستم ها و تجهیزات سخت افزاری در مجموعه براساس نیازهای بخش ها
- مشاوره در جهت رفع اشكالات و عيوب سختافزاري اعلام شده از طرف واحدها و تعويض قطعات معيوب
- نصب و راهاندازي تجهيزات كامپيوتري خريداري شده
- بازديدهاي دورهاي از مجموعه سختافزارهاي موجود در مجموعه و مشاوره در جهت انجام اقدامات پيشگيرانه نگهداري و تعميرات
- تهيه ليست و پيگيري بر خريد تجهيزات سخت افزاري مورد نياز بخش ها از طریق مراکز هزینه
- بررسی و حصول اطمینان از صحت عملکرد تجهیزات سخت افزاری واحد های تحت پوشش
- تهیه و تدوین گزارشات هفتگی بصورت مکتوب در پایان هفته به مدیریت
كنترل فني تجهيزات خريداري شده از نظر تطبيق با فاكتور هاي تاييد شده ،به صورت زير :
- بررسي فني قطعات و گارانتي هاي ارائه شده و مطابقت با ليست تهيه شده وفاكتور تاييد شده
- الصاق کارت گارانتی قطعات رايانه ها در داخل کیس رایانه ها
- الصاق برچسب پلمپ در پشت كيس
انجام ساير امور محوله در حوزه فناوری اطلاعات با صلاحدید مقام مافوق
* کارشناس این پست سازمانی مجاز به انجام کار شخصی بر روی رایانه های پرسنل نبوده و در صورت مشاهده به مراجع ذیصلاح بمنظور رسیدگی گزارش داده می شود