استراتژی ها و سیاست ها در حوزه دولت الکترونیک

 

گزارش عملکرد اجرا و تحقق دولت الکترونیک در انستیتو پاستور ایران

دولت الکترونیک یکی از مفاهیم رایج در دنیای امروز بوده و نتیجه کاربرد فناوری های اطالعات و ارتباطات در بخش دولتی می باشد. با توجه به مزایای بسیاری که دولت الکترونیک برای کشورها دارد، ارزیابی پیشرفت آن نیز اهمیت فراوانی را داراست. انستیتو پاستور ایران در راستای اجرای سیاست های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری و نیز دستورالعمل ها و بخشنامه های ابلاغی دولت و سازمان های بالا دستی در خصوص توسعه دولت الکترونیک با به کارگیری کلیه ظرفیت های موسسه اقداماتی رابه منظور رهنمون ساختن اهداف ترسیم شده در نقشه جامع توسعه دولت الکترونیک پرداخته است تا بتواند نقش به سزایی در جریان اجرایی نظام اداری را ایفا نماید.

اقدامات به شرح ذیل می باشد:

  • احصا، بازبینی و بروزرسانی 51 خدمت انستیتو پاستور ایران بصورت الکترونیکی  
  • انتشار شناسنامه خدمات تایید شده در درگاه اینترنتی انستیتو پاستور ایران  به آدرس  میز خدمت  https://fa.pasteur.ac.ir/
  • تهیه و انتشار توافقنامه سطح خدمت برای تمامی خدمات منطبق بر استاندارهای ابلاغی سازمان اداری واستخدامی کشور در درگاه اینترنتی درگاه اینترنتی انستیتو پاستور ایران  به آدرس  بیانیه سطح توافق   https://fa.pasteur.ac.ir/
  • تدوین و ارائه برنامه عملیاتی توسعه دولت الکترونیک منطبق بر برنامه جامع سه ساله نظام اداری
  • الکترونیک کردن خدمت با عنوان " پاسخگویی به شکایات " در تمام مراحل از درخواست خدمت تا تحویل خدمت کلیه مراحل آن به صورت تمام الکترونیک می باشد و تمامی ذینفعان و شهروندان بدون نیاز به مراجعه حضوری از درگاه https://fa.pasteur.ac.ir
  • پیکربندی تارنمای دستگاه براساس استاندارد ارائه شده از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور انجام شده است و تمامی ویژگی های زیر را دارا می باشد.
  •  کاربرپسندبودن تارنما ( قابلیت جستجو، قابلیت اجرادرکلیه مرورگرها، قابلیت اجرا برروی دستگاههای قابل حمل )
  •   شفافیت تارنما ( نمایش تاریخ بروزرسانی درصفحه اول وب سایت ، انتشار شماره های تماس، انتشار شناسنامه خدمات، انتشار ساختار ،نام وعنوان مدیران وارتباط مستقیم در وب سایت با ایشان درج تاریخ برای کلیه مطالب وب سایت)
  •  کیفیت خدمات تارنما (نحوه وکیفیت اطلاع رسانی خدمات منطبق با دستورالعمل ارسالی از سوی سازمان، داشتن نظر سنجی فعال درمورد هریک ازخدمات)
  •  دسترس پذیری تارنما (پشتیبانی ازافرادکم توان، داشتن دستورالعمل نحوه بارگذاری محتوای وب سایت، دردسترس بودن سایت به زبان دوم-استاندارد بودن نام دامنه تارنما، استاندارد بودن سرعت زمان بارگذاری سایت)
  •  دسترس پذیری اطلاعات (سوالات متداول، پیوند به دستگاه های مختلف، انتشار گزارشات دستگاه، انتشاراخبار مناقصات و مزایدات و لینک به سامانه ستاد )
  •   ارائه بیانیه حریم خصوصی در پرتال شرکت ملی نفت ایران
  •  اصلاح فرآیندها براساس اهداف برنامه سه ساله اصالح نظام اداری،زیرخدمات دارای اولویت،انتخاب شده و براساس شاخص های مشخص اقدامات اصلاحی،تعیین و اجرا شدند.
     ارائه بیانیه حریم خصوصی در پورتال انستیتو پاستور ایران  به آدرس https://fa.pasteur.ac.ir
  •  ارائه خدمات در میزخدمت به صورت الکترونیک در آدرس میز خدمت  https://fa.pasteur.ac.ir/
  •  دارا بودن پست الکترونیک سازمانی
  •  مکانیزه کردن فرآیند مکاتبات اداری و استفاده از شبکه سراسری درون دستگاهی
  • جمع آوری الکترونیکی و تحلیل نظرات مردمی    https://fa.pasteur.ac.ir/
  • دریافت پیشنهادات مردمی در رابطه با بهبود ارائه خدمات (نظرسنجی)
  • ارائه سند راهبرد مشارکت مصوب در پورتال انستیتو پاستور ایران  به آدرس  https://fa.pasteur.ac.ir/
  • ارائه دستورالعمل ها و قابلیت نظرسنجی بر روی آن ها در پورتال انستیتو پاستور ایران  به آدرس  https://fa.pasteur.ac.ir

         ارائه الزمات قانونی در منو میزخدمت پورتال انستیتو پاستور ایران  به آدرس  https://fa.pasteur.ac.ir

سیستم چت آنلاین