فرایند اول نحوه محاسبه حقوق و مزایا:
تطابق لیست پرسنل ثبت شده در نرم افزار حقوق و دستمزد با اطلاعات پرسنلی در منابع انسانی.
بارگذاری اطلاعات حقوق و دستمزد در سامانه حقوق و مزایا ( کارمند ایران ) در راستای انجام تکالیف قانونی.
تکمیل و ارسال فرم درخواست وجه بند واو و سایر اعتبارات هزینه ای.
بارگذاری کسورات سربازان وظیفه در سایت بازنشستگی نیروهای مسلح.
انجام کلیه پرداختی های حق عائله و اولاد بیمه خدمات درمانی و امورات مربوط به بازنشستگان و موظفین انستیتو پاستور ایران .
انجام کلیه کسورات خدمات درمانی شاغلین د رسایت بیمه سلامت
فرایند دوم اعمال اقدامات کنترلی و نظارتی:
پیگیری چکهای بین راهی و واریزیهای نامشخص.
دقت در ضبط ضمانت نامه ها و سپرده ها.
حفظ و نگهداری سوابق پرسنلی از طریق اسکن مستندات.
تهیه صورت مغایرت بانکی 22 حساب بانکی مربوط به انستیتو پاستور ایران.
پاسخگویی به موارد مطرح شده از طرف دستگاههای نظارتی .
فرایند سوم دریافتها و پرداختها:
فعال سازی و استفاده از سامانه صدور حواله الکترونیکی بانک مرکزی در راستای انجام تکالیف قانونی بابت دریافت کلیه وجوه اعتباری انستیتو.
انجام پرداختهای تنخواه گردان واحدها.
عودت سپرده های شرکتها.
فرآیندچهارم - دریافت درآمد اختصاصی از خزانه:
واحد درآمد در پایان هر ماه صورتحساب بانک ملی و صورتحساب بانک مرکزی را باهم مطابقت می دهد و در صورت عدم مغایرت بابت وجوه دریافتی، مبالغ انتقال یافته را به تفکیک عنوان برنامه اعتباری ( برنامه درآمدی از قبیل درآمد حاصل از ارائه خدمات بهداشتی- درآمد حاصل از فروش کالا و ..... ) به صورت ریز در محل عنوان اعتباری بودجه ای خود قرار داده و جمع هر عنوان اعتباری را به اطلاع مدیر امور مالی می رساند
و ایشان نیز بعد ازکنترل و تائید به اداره دریافت و پرداخت جهت تهیه و تکمیل فرم درخواست وجه ارجاع می دهد و وجوه درآمدی اعلام شده را پس از کسر 3% مالیات از بانک مرکزی و به تفکیک عنوان اعتباری از بانک مرکزی دریافت می دارد ، وجوه دریافت شده به حساب بانک درآمد اختصاصی واریز میگردد ، پس از وصول درآمد اختصاصی گزارش وصولی مذکور به واحد بودجه و پایش عملکرد پاستور ارجاع میگردد.