پاسخگویی به شکایات

 

        وظایف پاسخگویی به شکایات

  • دریافت شکایات شفاهی و کتبی مراجعین و همکاران از واحدها، کارکنان و مدیران
  • دریافت شکایات و گزارش های ارجاعی از نهادها و واحدهای نظارتی برون سازمانی
  • دریافت شکایات و گزارش های واصله از سامانه های بازرسی، سامانه ارتباط الکترونیکی دولت و مردم و سازمان بازرسی کل کشور
  • بررسی صحت و سقم شکایات و گزارش های واصله و پیگیری از مبادی ذیربط تا اخذ نتیجه
  • بررسی و پاسخگوئی درخصوص مراجعات به نهادهای نظارتی و بازرسی از قبیل نهاد ریاست جمهوری و سازمان بازرسی کل کشور
  • بررسی در مورد صحت و یا سقم موارد مورد شکایت و پیگیری در جهت احقاق حق شاکی و صدور پاسخ کتبی به شاکی در صورت لزوم 
  •  تجزیه و تحلیل پاسخ های دریافتی به منظور پاسخگویی به شاکیان
  • پیگیری و اخذ نظریات و پیشنهادهای واحدهای تخصصی در ارتباط با شکایات واصله به منظور رسیدگی و اعلام پاسخ به شاکی
  • دریافت شکایات واصله از عملکرد واحدهای مختلف و همچنین پرسنل دستگاه به صورت شفاهی و مکتوب
  • تحلیل علل پیدایش شکایت و ارائه راهکار مناسب به منظور جلوگیری از تکرار آن
  • جمع بندی شکایات در مقاطع سه ماهه و تجزیه و تحلیل آن و ارائه گزارش به ریاست سازمان 
  • سنجش میزان رضایت مردم از واحدهای مختلف و نحوه برخورد مدیران و کارکنان با ارباب رجوع و ارسال گزارش در این خصوص به ریاست سازمان
  •  پیگیری نتیجۀ گزارشهای تهیه شده جهت ریاست محترم و مدیران ارشد انستیتو پاستور ایران

  فرآیند رسیدگی به شکایات  

 

سیستم چت آنلاین