میزان و کیفیت ارتباط انستیتو پاستور ایران با افراد حقیقی و حقوقی و افکار عمومی جامعه، یکی از عوامل مهم پیشبرد اهداف این انستیتو می باشد.
از آنجایی که مخاطبین انستیتو پاستور ایران را طیف گسترده ای شامل اساتید، محققین، دانشجویان، مردم و کارکنان در بر میگیرد، کیفیت و کمیت ارتباطات در این رابطه مهم می باشد.
در این راستا وظیفه اصلی روابط عمومی انستیتو پاستور ایران، اطلاع رسانی و اطلاع یابی بهنگام و دقیق از وقایع و اخبار مربوطه، ایجاد بستر مناسب تفاهم برای مخاطبین، همکاری و اعتماد متقابل، و جلب مشارکت مخاطبان در راستای پیشبرد سیاستها، برنامه ها و اهداف انستیتو پاستور ایران است.
روابط عمومی انستیتو پاستور ایران در نیل به این هدف، برنامه های زیر را دنبال می کند:
- مدیریت محتوای اخبار انستیتو پاستور ایران و انعکاس آن ها در فضاهای مجازی مرتبط (وب سایت، ...)
- ارسال اخبار مرتبط به گروه های هدف
- انعکاس دستاوردهای انستیتو پاستور ایران به رسانه ها
- هماهنگی نشست های خبری و مصاحبه محققین و مدیران انستیتو پاستور ایران با رسانه ها
- انتشار ماهانه خبرنامه داخلی انستیتو (گپ)
- اطلاع رسانی به کارکنان از طریق سامانه پیامکی
- هماهنگی بازدیدهای علمی از انستیتو پاستور ایران
- شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی در راستای معرفی انستیتو پاستور ایران
- کمک به برگزاری همایش ها و نشست های مرتبط
- طراحی، تدوین و چاپ کاتالوگ، بروشور، استند، و کتاب
- ارائه خدمات سمعی و بصری
- تدوین فیلم و کلیپ در راستای معرفی انستیتو پاستور ایران
- ایجاد گالری عکس، فیلم و آرشیو خبر